شرکت دانشبنیان آریاهمراهسامانه (AHS)، در اول شهریورماه 1385، با آرمان گسترش زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، در قالب کنسرسیومی از سه شرکت بزرگ ایرانی و با تکیه بر دانش و تجربهی دیرینهی سهامداران خود، به صورت سهامی خاص به ثبت رسید. این شرکت در گذارِ بیش از یک دهه، در بخشی از بزرگترین و حساسترین پروژههای ملی ایران در زمینههای گوناگون IT/ICT به نقشآفرینی پرداخته است. نخستین پروژهی آریاهمراه، اجرای فاز نخست پروژهی سیستم اطلاعاتیِ مرکز دادهی شمارهی یک شرکت ایرانسل بود. آریاهمراه در این پروژهی بزرگ، همهی مراحل طراحی، تأمین، تجهیز، نصب و راهاندازیِ بزرگترین مرکز دادهی کشور را به عهده گرفت و به یاری کارشناسان خبرهی خود، این پروژه را در زمان مورد نظر با موفقیت به انجام رساند.
در پی این موفقیت، در اوایل سال 1386، شرکت ایرانسل، کلیهی امور مربوط به مدیریت، نگهداری، توسعه و راهبریِ مرکز دادهی شمارهی یک و نیز تأسیس مرکز دادهی شمارهی دو را در قالب قرارداد «خدمات مدیریتشده» برای پنج سال به شرکت آریاهمراه واگذار نمود که این قرارداد در اواخر سال 1390، در پی مناقصه و رقابت با شرکتهای بینالمللی Huawaei از چین و Tek Mahindra از هند، مجدداً برای دو دورهی پنجساله تا سال 2022 تمدید شد.
آریاهمراه در طی این چند سال، مرکز دادهی دوم ایرانسل را راهاندازی کرد و نیز در سال 2012، برای نخستینبار در خاورمیانه، خدمات رایانش ابری خود را در ابعادی وسیع در دو مرکز ایرانسل، به منظور ارائهی سرویسهای متعدد خود عرضه نمود.
آریاهمراه در پی دستاوردهای چشمگیر خود در زمینهی پروژهها و خدمات مرکز داده و با توجه به تحولات روز جهانی در عرصهی فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی، بهتدریج در صدد گسترش زمینههای کسبوکار خود برآمد و موفق شد در مدتی کوتاه، در حوزههای گوناگون صنعت ICT با شرکتهای تراز بینالمللی رقابت کند.
امروز، آریاهمراه، با پرسنلی متجاوز از 500 نفر، شرکتی بزرگ و چندجانبه است که واحدهای تجاری مستقلی را در زمینههای گوناگون، از زیرساخت و خدمات IT و مخابرات گرفته تا راهکارهای هوشمند و یکپارچهسازی سازمانی دربرمیگیرد. اغلب، آریاهمراه را به سبب خدماتش در زمینهی مراکز داده میشناسند؛ ولی در واقع، این شرکت با اجرای موفقیتآمیز پروژههای گوناگون در سطح کلان ملی و در پی تحول ارتباطی در کشور، به سازمانی گسترده و فراگیر تبدیل شده است.
آریاهمراه در طول یک دههی گذشته، طیف وسیعی از مشتریان تجاری را از خدمات گوناگون و همهجانبهی خود بهرهمند کرده است. شرکتهای بزرگ مخابراتی، صنایع نفت و گاز و انرژی، بانکها و بیمهها، صنایع تولیدی، ادارات و سازمانهای عمومی، شهرداریها، ساختمانها و مجتمعهای تجاری و مسکونی بزرگ و مراکز حملونقل عمومی، از جمله مشتریان کلیدی مجموعهی آریاهمراه به شمار میروند.
آریاهمراه در طول یک دههی گذشته، طیف وسیعی از مشتریان تجاری را از خدمات گوناگون و همهجانبهی خود بهرهمند کرده است. شرکتهای بزرگ مخابراتی، صنایع نفت و گاز و انرژی، بانکها و بیمهها، صنایع تولیدی، ادارات و سازمانهای عمومی، شهرداریها، ساختمانها و مجتمعهای تجاری و مسکونی بزرگ و مراکز حملونقل عمومی، از جمله مشتریان کلیدی مجموعهی آریاهمراه به شمار میروند.
امروز، آریاهمراه، به پشتوانهی خانوادهی بزرگ و یکپارچهی نیروی انسانی خود و با تجربهی ماندگارِ اجرای بیش از 130 پروژه در زمینههای گوناگون IT/ICT، یکی از بزرگترین شرکتهای پیشتاز در ارائهی راهکارهای فناوری اطلاعات در ایران و خاورمیانه به شمار میرود.
ارزش های کلیدی آریاهمراه:
- پاسخگویی و مسئولیتپذیری در قبال فعالیتهای شرکت بهویژه فعالیتهای موثر بر مشتریان و شرکای تجاری (CUSTOMER ORIENTATION)
- بهرهگیری از خلاقیت و نوآوری فردی و جمعی و توانمندسازی کارکنان در جهت ابتکار و بهبود پیوستهی عملکرد (INNOVATION)
- انطباق با استانداردها و فعالیت بر اساس رویههای مشخص و اجرای دقیق روشهای تضمین کیفیت (STANDARDIZATION)
- مدیریت و حفظ سرمایههای طبیعی، مالی، انسانی و اجتماعی و توجه ویژه به مسئولیتهای اجتماعی شرکت (CONSERVATION)
دیدگاه خود را بنویسید